donderdag, oktober 27, 2005

Ribeye vs Geldersehoen

Ik ben op cursus geweest. Nou gefeliciteerd, hoor ik een hoop mensen denken. En terecht waarschijnlijk. Deze cursus werd gegeven in Noordwijkerhout. Net als mijn vorige cursus. Dus we maakten ons alweer zorgen. Waarover? Het avondeten..

De vorige keer kregen we een kalfs ribeye. Normaliter zeg ik dan : "Lekker." En een koekje erbij. Maar deze ribeye bestond uit 95% vet en het gedeelte wat nog enigszins door kon gaan voor voedsel, smaakte naar gebakken zweetschoenzool. Maar, ze konden gelukkig nog wel iets daaro. De aardappeltjes waren overheerlijk. Werkelijk waar subliem gewoon. Lekkere blokjes aardappel, met tuinkruiden en precies genoeg zout eroverheen, gebakken in olijfolie. Smak. Krijg spontaan weer honger. Toen hebben we met z'n tweeën 3 bakken aardappels opgegeten. God praise the Aardappeltjes.

Deze keer kregen we Geldersehoen. "Wat is dat?", vroegen we. Ook erg goed geregeld dat het personeel niet weet wat ze serveren. Maar het was erg lekker. En... De aardappeltjes waren er weer!! Iedereen ging spontaan in de polonaise en de schalen met aardappelhapjes werden op tafel gezet. Het was een ware aardappelblokjes-orgie! Genoeg aardappeltjes voor iedereen! Laat maar komen hoor! We zullen noooooooit genoeg hebben. Maar na 2 bakken was het voor mij wel weer leuk geweest.. Net als voor de rest trouwens.
Vervelend hoe iets in je herinnering beter was dan het daadwerkelijk was...