dinsdag, oktober 04, 2005

Even stil

Naar de gelijknamige hit van Brainpower. Ja, druk he? Ik was vorige week lekker vrij en besloot van die vrije tijd te gaan genieten, Morphie was druk bezig met z'n stage en onze demo welke afgemixt wordt op het ogenblik en Fietspompje had alleen maar zinnige dingen te melden en daar zitten we van hem niet op te wachten.

En dan nu, De nieuwe "ergernis van uwer Godan(c)" : De politieke correctheid in Nederland. Want? Als ik in de bus zit, kijk ik wel eens uit het raam en wat zie ik dan? Een grote poster voor een beurs met "bijzondere maten". Bijzonder? Dikke papzakken zal je bedoelen! Nou hoeft dit van mij ook niet, omdat ik ook wel snap dat je hier mensen mee kwetst, maar noem het dan gewoon een grote maten beurs!

Ook zie ik nog andere posters hangen. Geachte lezer, u kent ze vast wel. "Steun Arjen Robben!" En dan staat er een dikke tong (d.w.z. simpele ziel) in een voetbaltenue te smeken om een bijdrage op de stichting bijzondere mensen. Bijzonder? Ja.. Oke, zij wel. Maar kom op zeg! Je hoef het inderdaad niet de mongolenstichting te noemen, maar het zijn mensen met het down-syndroom. Dat mag best gezegd worden hoor! Je wordt niet gelijk voor (het "oh, zo smerige" woord) rechts geöriënteerd uitgemaakt hoor! Noem het beestje gewoon bij z'n naam...