woensdag, september 21, 2005

Ne Jupiter Quidem Omnibus

Jaja, we hebben vroeger nog eens een lesje Latijn gehad. Het betekent : "Zelfs Jupiter kan het niet iedereen naar de zin maken". Waarom deel ik deze wijsheid met jullie? Gisteren was het Prinsjesdag (die naam is echt gay!) en werd de Miljoenennota aangeboden aan de Keunigin. Na het zuur komt het zoet, aldus Bea. Enkele zaken van de Miljoenennota :
- de heffingskorting stijgt met 79 euro;
- de WW-premie daalt met 0,5%;
- het gebruikersdeel OZB vervalt;
- de inflatie komt op 1%

Oke, en wat hoor ik nu weer? Op de radio Edwin Evers gaat een discussie aan met een beller, de vraag was : "Wat vind jij van de kabinetsplannen?" Antwoord van mevrouw : "Ik vind het niks, want ik zag gisteren bij Barend en van Dorp dat Femke Halsema zei dat alleen de bovenste laag van de bevolking erop vooruitgaat." Edwin Evers : "Dus je lult eigenlijk maar iemand na?" "Ehm.. Ja."
En dat is dus het probleem. Iedereen lult elkaar maar na en lult elkaar maar een economische depressie in. Denk nou eens voor jezelf na, stelletje schapen. Oke, nu weet ik wel dat Onze Lieve Heer Jezus Christus ons op die manier ziet, maar je bent toch een individu met een eigen mening? Als ik een geluidsfragment kan vinden van dat gesprek met dat wijf, zal ik hem wel posten, hopelijk zet dat de enkele bezoeker van deze blog een beetje aan het denken...

1 Comments:

Blogger Dennie said...

En femke zit er nog 'ns naast ook, want het is juist de middenkader die er het meest op vooruit gaat. Daarna de bovenkant en daarna de onderkant. Dus bovenkant van de maatschappij? Man, de grootste groep gaat er juist op vooruit en ben daarom best positief gestemd over deze nota. Echter, ik hoop dat dit werkelijkheid wordt, want voorlopig bataal ik volgend jaar meer zorgpremie, mag ik nog maar 5,5 jaar doen over m'n opleiding, worden masteropleidingen gemiddeld zo'n 15% duurder en zit het er misschien in dat de olieprijs 'ns wat hoger uitvalt dan dat de rekenkamer heeft voorspeld. Maar goed, we blijven lachen en houden hoop. Ik wordt toch miljonair en dan mogen ze me best wat meer belasting vragen hoor. :P

21 september, 2005 10:56  

Een reactie posten

<< Home