woensdag, oktober 05, 2005

Weg met de halvarine!

Wie dacht dat 4 dagen per week sporten volgens strikt schema, suiker/alcohol/vet/koolhydraten laten staan, alles zetmeel weren, 2 ons groente en 3 keer fruit, yoga, een hormoonkuur, een maagring, anti-honger pillen, maaltijdvervangers, beschuit als ontbijt, fietsen in plaats van met de auto, telsell, meer slapen en thee zonder suiker de oplossing was voor al het overgewicht: je zit er vet naast. Want zoals iedereen weet moet een hond pissen en poepen en wie mag daarvoor gaan zorgen? Precies! De burgers met overgewicht!

Elke dag 20 minuten lopen met de hond, dat is exact genoeg om jaarlijks zo'n 6,4 kilo af te vallen. Het beste dieet ooit, volgens de onderzoekers. Gaat wel lekker snel he, als je 30 kilo moet afvallen. In mijn geval zou ik slechts 2,5 jaar bezig zijn om op mijn streef gewicht te komen. En daarna? Daarna kan ik die hond echt niet zomaar weg doen. Na 10 jaar ben ik dan 64 kilo afgevallen en val ik onder de categorie "ondergewichtigen". Die honden altijd...

Natuurlijk weet ik dat een beetje lopen goed voor je is, maar dit het beste dieet noemen gaat mij toch een beetje te ver. Dit is het dieet voor luie mensen. Een hond kopen en vooral verder gaan met jezelf volvreten voor de televisie al jankend bij GTST. Als je af wilt vallen moet je niet zeiken en zeuren, maar gewoon grof ingrijpen in je leefstijl. Als een hond daar onderdeel van is, prima, maar een hond is ook Hans Klok niet. En zelfs hij heeft nog nooit een truck gedaan waar hij vet wegtovert.

Als we dan toch bezig zijn, denk ik dat fietspompje een hele sportieve man is. Met al zijn lekke banden en manuren in het oppompen van banden, moet hij haast wel een gespierd lichaam hebben.