zaterdag, maart 26, 2005

In Memoriam

Ik ben in rouw.. Waarom zal je vragen? Het is vandaag 1 maand geleden dat ik in het Kröller Muller-Museum ben geweest. Als je daar ooit geweest bent, beslis je zeker om daar nooit meer naar terug te keren. Het begon zo...

Op een regenachtige herfstgrauwe dag op een niet nader te noemen vakantiepark op de Veluwe, besloot een van onze reisgenoten om even (nadruk op het even) naar het Kröller Muller-Museum te gaan. Hebben we ons maandelijkse shotje cultuur ook weer gehad. Nou, vooruit dan maar. Dus daar gingen we. Toen we daar aankwamen, hebben we de auto geparkeerd op het parkeerterrein en gingen we de kaartjes kopen.

"Hoe kan ik u helpen?"
(Ja, wat denk je nou, zak stront? Dat ik kwam vragen tegen wie AZ moest spelen dit weekend?)
"Ik wil graag 5 kaartjes."
"Wilt u ook naar het museum?"
(Daar gingen we toch juist heen?)
"Uiteraard."
"Dat wordt dan 60 euro."
(!!!)
"(Slik) Ik wil graag pinnen.."
(Bliep, bliep, bliep, U heeft betaald)
"Veel plezier."
(Zullen we nodig hebben bedankt.)



Wij lopen door de poort. Na 2 meter lopen zien wij een bordje waarop staat, Kröller Muller-Museum 5,4 kilometer die kant op (pijltje erbij). Oke.. Lekker dan, moeten we dus in dit enorme kutweer vijf en een halve kilometer wandelen? "Gelukkig" hadden ze fietsen. Wij erop zitten (ze waren gratis mee te nemen) en fietsen. Het leek wel of er geen eind aan kwam zeg. Wat een kutweer. Wind, regen, hagel, sneeuw, wind, koud, bevroren ledematen en andere aanhangsels. Oh jezus, wat was het koud. Na een half uur door dat kutweer fietsen, vonden we een restaurant ofzo, waar we weer even konden op warmen. Voor 10 minuten en toen gingen we weer, maar we waren er al, of zo...

Wij dus het daadwerkelijke museum in... Was het een openlucht museum. LEKKER!! Gelukkig hadden ze "prachtige kunstwerken"..



Na uiteindelijk een uur of wat te hebben rondgelopen, moesten we ook nog eens terug. Bleken ze meerdere in-/uitgangen te hebben. Nee, lekker als ze dat nou ff zeggen! Moeten we nou naar Otterloo of Hoenderloo? Ik weet het nog steeds niet, in gedachten ben ik nog steeds bezig de weg terug te vinden. Je kan een kind wel uit het Kröller Muller halen, maar hoe haal je het Kröller Muller uit een kind?