zaterdag, maart 19, 2005

Liever in het zwembad

Ja hoor... Het is weer zover. In Beiroet is weer een bomaanslag geweest. Weer een stel gewonden, weer verse trauma's opgelopen. Waarom is er toch zoveel haat? Tuurlijk ik ben het ook niet altijd eens met wat er gebeurd, maar ik ga toch niet levens er voor op offeren om mijn zin te krijgen?

Wat zet mensen hier toch toe? Hoe kan je het in Jezus-naam (dit zegt niet gelijk dat ik een christen ben hoor, dus alsjeblieft geen aanslag plegen!!) over je hart verkrijgen om een stel onschuldige mensen mee te slepen in een "oorlog" die alleen jij en je vriendjes voeren? Tussen aanhalingstekens ja, want ik voer ook regelmatig "oorlog" met instanties die ik voor mijn werk moet bellen, maar ik ga geen bommetje daar leggen om mijn zin te krijgen. Daar zijn zoveel andere manieren voor. Praat met elkaar, luister naar elkaar. Ga geen excuses bedenken om je absurde gedrag te rechtvaardigen. Ik sta ook ergens voor, ik heb ook een mening, maar als ik anderen wil overtuigen van mijn visie, ga ik met ze in discussie. Het gebeurt ook vaak zat dat ik daardoor mijn eigen mening aan moet passen, omdat ik op zo'n manier informatie krijg, die anders niet tot mij gekomen was. Bommetjes doe ik wel in het zwembad.