vrijdag, juli 08, 2005

Het is verschrikkelijk

Ja toch? Hetgeen in Londen is gebeurd, is een smet op de Britse geschiedenis. Aanslagen welke allerlei soorten discussie starten, op de Telegraaf, op FOK!, en vast ook nog op zat andere fora. Een stel ronduit onbezonnen argumenten worden er gegeven om juist wel of juist niet achter moslims aan te gaan.. Is dat nu dan nog belangrijk?

Uiteraard dient dit onrecht bestreden te worden, natuurlijk. Maar met welke middelen? Gaan Bush en Blair weer een land binnenvallen om terug te slaan? Wanneer snappen die randmongolen van een terroristen nou eens dat ze niet voor de moslims strijden, maar alleen voor hun eigen "ideaal"? Volgens mij is het uitgangspunt van ieder geloof verdraagzaamheid. Ik respecteer een ieder die een goed leven leidt, dus niet steelt en bedriegt. Daarentegen heb ik een grafhekel aan mensen die dat wel doen. Met heel mijn hart en ziel verfoei ik ze.. Een aanslag, hoorde ik... Kut-moslims, dacht ik..

Whoa!! Wacht ff. Ik snap zelf ook wel dat dit een heel foute gedachtengang is. Ik heb bij mij op mijn werk een moslima rondwandelen. Onwijs aardige griet, niks mis mee. En zij en haar gezin veroordelen de aanslagen ook. Logisch dat ze het veroordelen toch? Dit druist toch in tegen de religie? Wat ik dus wil zeggen, is kijk uit met wie je veroordeelt. Zoals altijd zijn het de goeden die het voor de slechten verpesten. Oh nee, andersom (:D). De slechten verpesten het voor de goeden.. Helaas.

Update : Onder het credo, FUCK'EM. http://www.werenotafraid.com