dinsdag, juni 28, 2005

Maxima, Amalia, Alexia en.... Willem

Het zal de meesten niet ontgaan zijn, onze Prinses is bevallen van nog een prinsesje. Keep-pushing ontving dit nieuws exclusief op het Goffertpark terrein in nijmegen. Over de speaker loeide: "We hebben er een prinsesje bij!". Peilend naar de reactie zag ik ongeveer 10 mensen juichen van de 30.000 binnen mijn gezichtsveld. Het enige wat ik dacht was: "Ik heb dorst, wat is het fucking warm zeg".

Gister mochten we dan eindelijk horen hoe het kind gaat heten. De aankondiging werd gevolgd door een doodse stilte die werd doorbroken door wat ongemakkelijk gelach. "Alexia Juliana Marcela Laurentien" is de nieuwe naam geworden. Alexia. Best een leuke naam, waar het niet dat het buitenechtelijke kind van Bernhard ook zo heette. Daar zal ze het in de toekomst niet makkelijk meekrijgen. Hoewel ze op de lagere school waarschijnlijk niet zal worden gepest met haar naam. "Je overgrootvader is je vader! Je overgrootvader is je vader! Je overgrootvader is je vader!" bekt niet echt lekker.

Als ik een naam had mogen kiezen had ik zeker weten niet voor Alexia gegaan. Die naam is ordinair, oubollig en maakt het koninklijk huis niet bepaald populairder. Ik had gekozen voor "Amali B". Het is de opvolging van de naam van haar zus en dus herkenbaar. Het is modern en spreekt tot de verbeelding. Amali B is meer van deze tijd. Ik zie een glasrijke hiphop carriere voor haar weggelegd. Jammer voor haar, heet ze Alexia... ach we kunnen niet alles hebben.

Maar goed, tijd dus voor nog een kind en wat beter je best doen bij het neuken wim... we willen een prins! En god, noem hem dan alsjeblieft geen Maxime! Iets met Verhagen....