woensdag, juni 22, 2005

Chicks, bits, bytes en MAdM

Vandaag was het weer zover. Een proefstudiedag. En vandaag was niet zomaar een proefstudiedag, vandaag was het er één vannuit het "topit"-project. Een project dat meisjes stimuleert het vak van ICT te kennen en uiteindelijk voor te kiezen. Er zijn 9 meiden lid van het project. 6 Meiden zouden er komen en 4 kwamen er opdagen. Nee, dat leeft goed mensen.

Gedurende de dag kom ik achter iets merkwaardigs. Alle meiden in de topit-klas zijn VWO-leerlingen (en zouden relatief minder snel voor een HBO-studie kiezen) en alle aanwezigen wisten al precies wat ze wilden gaan studeren. Medicijnen, Verpleegkunde, Natuurkunde en Industrieel Ontwerp. Meiden die weten wat ze willen. Zie jij ICT? Ik weet het niet hoor, maar volgens mij hebben de mensen van top-it verkeerde meiden uitgekozen.

Maar goed. Blijkbaar ben ik te resultaat-gericht, want op mijn kritiek dat de verkeerde meiden zijn gekomen en dat ze misschien Havo-leerlingen moesten gebruiken voor het project, werd standvastig volgehouden dat doorstroming in de ICT niet het eerste doel was, maar dat bekendheid van ICT onder meiden een belangrijker doel is. Blijkbaar heb ik ook geen verstand van marketing, maar het aantal replies in het publieke gedeelte van hun forum doet bij mij de conclusie bovendrijven, dat hun aanpak drastisch moet worden herzien. Ik heb hier maar één conclusie voor. Vrouwen in de marketing, weg ermee. Ze was best aardig hoor, maar zelfs een kip ziet dat deze aanpak niet werkt.


En dan nu naar het leuke gedeelte van de blog. We moeten namelijk onze zeer geliefde Melissa Auf der Maur niet vergeten. Deze basdame, zangstem van de 21e eeuw, steengoede producente en organiseer-hippie met een harde byte is namelijk weer flink aan de weg aan het timmeren. Het geval wil namelijk dat ze op dit moment bezig is met haar vervolgalbum! Beter nieuws op deze warme woensdagavond kon ik me niet wensen! Daarnaast heeft ze sinds januari haar eigen weblog: Lightning is my girl (over chicks en bits gesproken!). En alsof dat allemaal nog niet genoeg is, heeft ze nog even een video'tje gemonteerd van haar tour. Deze is de zien op deze website onder "way -> rokumantairy". Melissa... you rule! :)

Deze extra lange blog werd mede mogelijk gemaakt door Lipton Ice Tea en extra ijsblokjes.