woensdag, juni 08, 2005

Over en sluiten???

Fans van Stephen King? Fans van de Donkere Toren-serie die hem nog niet helemaal gelezen hebben? Lees deze post niet!!! Vette spoiler.


Zo. Verder met de rest van de groep. Ik heb em uit. Het laatste deel van de Donkere Toren. Na 7 delen en 30 jaar werk is er eindelijk een eind gekomen aan het levenswerk van Stephen King. Ruim 700 pagina's dik is het zevende deel uit deze reeks. En gisteren heb ik hem uitgelezen. Toen ik klaar was stond de klok op 00.19 uur.. Kenners van deze reeks.. Toeval???

Tering, wat heb ik genoten van die verhalen, van de structuur van die verhalen en toen vond Roland de Toren uiteindelijk. Hij rent naar boven en vindt een deur met zijn naam erop. Hij maakt de deur open en ziet de woestijn waar het eerste deel begon. Ka rijkt door de deur naar hem en trekt hem door de deur, terwijl hij beseft dat hij het hele gebeuren weer opnieuw moet doorlopen. Ik schrok op, zat rechtop in mijn bed en moest de neiging onderdrukken om keihard : "NEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!" te schreeuwen. Maar is dit echt het einde? Het einde van de fijne verhalen waar Stephen King ons mee heeft verrijkt? Zowiezo zeg ik De Schrijver dankie... En we gaan dus weer gewoon opnieuw beginnen. De man in het zwart vluchtte door de woestijn en de Scherpschutter volgde hem.....