dinsdag, mei 24, 2005

Bekend en Afgezeken

Mijn vriendin heeft vanaf 4 uur altijd een vast tv-kijkritueel. Herkenbaar? Vast wel. Van "As my stomach turns.." op RTL 4 naar de herhaling van "Onderweg met Zorgen" naar Net 5 met een of andere "sit-com" met de uitgerangeerde Peggy Bundy die ook weer eens een rolletje mag spelen, langs de "Gilmore Girls" terug naar Yorin naar de nieuwe aflevering van "Onderweg met Zorgen" naar RTL 4 met "Goede Tijden, maar nog meer Slechte Tijden". Daarna mag ik eens. En er is op maandagavond maar een ding dat ik wil zien, C.S.I. Crime Scene Investigation...

Maar ja, dat begint pas om half 10 op RTL 4. Tja, we zitten daar toch al op, dus waarom blijven we daar niet maar gewoon zitten? Nederlandse TV is überhaupt kut, dus maakt het niet uit wat er in de tussentijd op staat. Wat krijgen we dan te zien? Bekend en Bekeken. Gisteren dus wederom, met als gast, de altijd amicale, gezellige en liefhebbende Fransje Bauer. God, heeft U even voor mij??

Normaliter heb ik wel wat te doen tussen half 9 en half 10, bijvoorbeeld aan m'n zak krabbelen of mijn schaamhaar bijknippen, maar daar had ik gister geen zin in. Dus gingen we maar gewoon tv kijken. Hetgeen ik te zien kreeg was ronduit schrikwekkend te noemen. Frans Bauer die tracht te acteren in een zogenaamde aflevering van Baantjer. Ja, natuurlijk. Iedere boerenlul weet dan toch al dat je in de maling wordt genomen.. Als die gozer een ding niet kan is het wel acteren.. En het is al helemaal niet geloofwaardig dat Fransje een oostenrijkse crimineel moet spelen, COMPLEET MET ZO'N AFGEKAPTE KLOTE TUINBROEK EN KRULSNOR!!! Dat was echt gruwelijk... Grrr...
Nou ja, alles krijgt bij mij het voordeel van de twijfel en daarna zagen Frans in een luchtballonbak in een hijskraan hangen. Aangezien Frans hoogtevrees als de tyfus heeft en in dat uur dus doodsangsten uitstond terwijl er ook nog een of andere debiele kloteclown (die ik trouwens rustig over de rand had geflikkerd) achterlijke klotekunstjes staat te doen, is dit geen humor! Stel, jij bent ongelovelijk bang voor cola. En jij krijgt een drankje voor je en je neemt 3 slokken en er wordt gezegd dat er cola in zit.. De angst die jij voelt is echt niet grappig hoor!! Nee, je wordt gewoon flink voor lul gezet, en Fransje dus voor heel Nederland. Lachen joh!! >:(

Mensen worden er gewoon flink in afgezeken zonder enkel spoortje van humor en ik kan me niet voorstellen dat iemand hier in Nederland daadwerkelijk van dat programma geniet. Maar gelukkig komt er na regen zonneschijn en na "Bekend en Bekeken" komt "C.S.I. Crime Scene Investigation".