vrijdag, april 22, 2005

SMSen voor cannabis

Volgens een recent onderzoek door britse (jaja) onderzoekers (!!) is, ff kort door de bocht gezegd, stoned worden beter voor je dan sms-en en mailen. Ik zie het al voor me :

Een klein kind wandelt over straat, ineens piept er iets in zijn binnenzak. Mensen schieten het jongetje te hulp om hem te behoeden voor het terugsms-en, daar wordt je namelijk simpel van. Het kan zelfs leiden tot psychische problemen.... Ja, natuuuuurlijk.. Leg uit!

Hoe kan zoiets nou leiden tot apathie? Je bent toch juist actief bezig met iets? Of ligt dat weer aan mij? Vast wel.. Ik ben geen fan meer van cannabis (die tijd heb ik achter me gelaten (aldus een pikkie van 23 jaar)), maar sms-en doe ik wel regelmatig. Vorig jaar heb ik die IQ-test gedaan bij BNN en toen kwam er een score uit van 128. Dus als ik nog ff doorga, heb ik volgend jaar nog "maar" een IQ van 118? Nou en? Dan scoor ik gemiddeld nog steeds hoger dan het gemiddelde voetvolk. En daarbij, intelligentie is nogal relatief. Maar als het op relativiteit aankomt, verwijs ik u, geachte lezer, door naar de post welke hieronder is ge... ehm.. gepost.

Ik quote :
Regelmatig gebruik van e-mail en sms is schadelijker voor de intelligentie dan dat van cannabis. Dat blijkt uit onderzoek van Britse psychologen in opdracht van technologiebedrijf Hewlett Packard. 100 vrijwilligers deden mee aan het onderzoek. Het gebruik van elektronische tekstberichten leidt tot slaperigheid, apathie en concentratieproblemen. Een IQ-daling van tien punten kan zelfs het gevolg zijn.


Aldus de britten.. Toch kan ik het me moeilijk voorstellen hoor. Ik denk dat het meer te maken heeft gehad met de omgeving waarin ze zaten. Vast een steriel hokje ofzo. Ja, daar wordt je nogal labiel van, ja! Voor je het weet ben je een Ajax-supporter (:D)!!

Heb jullie trouwens die wedstrijd gezien gisteren??? Ja? Nou, ik niet.. Was het wat? Ik begin wel heel erg slap te ouwehoeren en van de hak op de tak over te gaan en bijna geen interpunctie te gebruiken waardoor ik heel ga lijken op die gozer Kouwes van ja waarvan kwam hij ook alweer geenstijl ofzo of nee geen jaggle misschien volkomen kut ofzo maar goed daar gaat het niet om... Waarom dan wel? Geen idee. Misschien beetje teveel zitten sms-en gisteren...

2 Comments:

Blogger Dennie said...

Nu weten we waarom Herman Brood zelfmoord pleegde. Z'n SMS-tegoed was op.

22 april, 2005 12:47  
Blogger Godan said...

Of z'n computer was gecrashed waardoor hij geen e-mailtjes meer kreeg... We zullen het toch nooit weten.. :D

22 april, 2005 16:45  

Een reactie posten

<< Home